تکنولوژی کفپوش سه بعدی روشی نوین برای تولید کف پوش های ساختمانی است. امکان انتخاب گستره وسیعی از رنگ ها، تصاویر و مواد در تولید آنها کف پوش های سه بعدی را بسیار شگفت انگیز و جذاب نموده و آینده ای بسیار روشن و امیدوار کننده را برای این تکنولوژی رقم خواهد زد. این کفپوش های زینتی تنها فقط یک تصویر یا یک شیء هنری در مقیاس بزرگ نیستند که صرفا تصویری را که ما در کف فضا می بینیم تغییر داده باشند. کفپوش سه بعدی از یک سو یک تصویر کامل به همراه تمام سایه ها و بافت های تشکیل دهنده آنست و از سوی دیگر بسیار زیبا و مستحکم می باشد به نحوی که هنگام راه رفتن بر روی کفپوش سه بعدی حسی منحصر به فرد از خلاقیت و زیبایی به انسان منتقل می شود.

مخترعین و توسعه دهندگان صنعت کفپوش سه بعدی به گسترش و جذابیت این محصول در آینده نه چندان دور بسیار امیدوار هستند. امروزه از این کفپوش ها در مراکز خرید، سالن های بزرگ، ساختمان های اداری، آپارتمان ها در پوشش و تزیین کف فضاهای مختلف استفاده می شود. حتی برخی از اشخاص و هنرمندان تلاش دارند با کشیدن تصاویر سه بعدی در کف فضاهای مختلف حس کفپوش های سه بعدی را منتقل کنند اما نکته بسیار مهم در تکنولوژی کفپوش سه بعدی استفاده از مواد مخصوص و با دوام است که با مرور زمان از بین نمیرود. بنابراین در این نوع از پوشش های کف تنها زیبایی مورد نظر نبوده و کیفیت و ماندگاری تصاویر نیز بسیار مهم است.

کفپوش سه بعدی از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده و خواص کفپوش های تزیینی سنگی را دارد به طوریکه این کف پوش در معرض عوامل محیطی، در فضای اطراف بوی ناخوشایند و مواد سمی و مضر ایجاد نمی کنند.

کفپوش سه بعدی مستحکم بوده و طول عمر بالایی دارد. در صورتی که این کفپوش های تزیینی توسط افراد حرفه ای نصب شوند مواد پر کننده و چسباننده آنها به کف برای مدت زمان زیادی دوام دارد. رنگ، براقی و صافی سطح کفپوش با مرور زمان از بین نمی رود و راه رفتن با کفش های پاشنه دار، وجود مبلمان سنگین و گرد و خاک باعث از بین رفتن کیفیت و ظاهر سه بعدی آن نمی گردد.

مراقبت از کفپوش سه بعدی بسیار آسان است. سطح خارجی مستحکم، صاف و بدون شیار و حفره آن از پوششی غیر قابل نفوذ در برابر گرد و غبار، آب و رطوبت و حتی مواد شیمیایی ایجاد نموده است. مواد پرکننده زیرین این کفپوش ها حتی در طولانی مدت نیز در برابر مواد شیمیایی ساینده و کلر مقاومت دارد. شستشو و نظافت کف فضاها بسیار آسان بوده و زمان زیادی نمی برد.

کفپوش سه بعدی ساختمان در چه فضاهایی قابل نصب است

استفاده از کفپوش سه بعدی در کنار کاغذ دیواری سه بعدی در سالهای اخیر رواج یافته است و اولین ساختمانهایی که از این تکنولوژی در پوشش کف استفاده نمودند هتلها و مراکز خرید بزرگ بودند. بسیاری به اشتباه این ذهنیت را دارند که از این نوع کفپوشها صرفا در کف سرویس های بهداشتی و حمام می توان استفاده کرد.

  • ساختمانهای عمومی و اداری
  • پله ها، راهروها و زمین های بازی
  • نمایشگاه خودرو، گاراژ و پارکینگ ها
  • مراکز خرید، مغازه ها، بوتیک ها
  • هتل ها
  • کافه ها و رستوران ها
  • آزمایشگاه ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز پزشکی
  • مدارس، کودکستان ها و نهادها
  • ویلاها و آپارتمان های مسکونی
  • سالن نمایش، تئاتر، گالری ها و موزه ها؛
  • استخر

در واقع کفپوش سه بعدی برای هر فضایی با هر کاربری ای مناسب و قابل استفاده است. امروزه از آنها نه تنها در مراکز خرید، هتل ها، سالن های ضیافت و رستورانها استفاده می شود بلکه حتی در ویلاها و  آپارتمان های نیز برای زیبا سازی فضا از کفپوش های سه بعدی استفاده می شود.

 

ساختار چند لایه ای کفپوش سه بعدی و شیوه های متنوع پوشش دکوراتیو کف فضاها، روشی نوین در لایه بندی و طراحی فضاهای مختلف فرودگاهها اعم از سالن های  انتظار و سرویسهای بهداشتی و لابی ها را ابداع نموده است. تنوع سبک و سمت و سوی طرح در این کفپوش های تزیینی این امکان را ایجاد می کند که طراحی های مدرن و کلاسیک براساس تصورات غیر طبیعی و سرکش طراحان و حتی صاحبان مکانها پیاده سازی شود.کفپوش سه بعدی به طرز شگفت انگیزی امکان بروز و اجرای خلاقیت های افراد را افزایش می دهد.

 

درج تصویر آرم و لوگو بر روی کف فضای یک شرکت توسط کفپوش سه بعدی بسیار جلب توجه می نماید خصوصا اینکه لوگوی مورد نظر قابلیت سه بعدی شدن را نیز داشته باشد در این صورت دیگر فقط تصویر لوگوی شرکت نیست بلکه به یک اثر خارق العاده هنری تیدیل می شود. همچنین این امکان شگفت انگیز وجود دارد تا تصاویر زیبا و با کیفیت خودتان را در کف فضای داخلی اداره یا منزل خود به صورت سه بعدی ایجاد نمایید.

در این نوع از پوشش های سه بعدی معمولا از تصاویر دیدنی برای پرینت استفاده می شود. این تصاویر در پرینتر های مخصوص در سایزهای متفاوت قابل چاپ هستند بنابراین در فضاهای با سایز های مختلف می توان الگوی مناسب را تهیه نمود.

۱yas.ir