Skip to Content

Blog

نمایندگیهای خدمات

Click on every agency to display information of every agency.

READ MORE

سوییتکس چیست ؟

 

سوییتکس پوششی است که از سلولز طبیعی تشکیل شده ودارای تنوع رنگی نامحدود بوده ودر کل به دو دسته پالپی ساده و ابریشمی تقسیم می شود این پوشش به لحاظ دارا بودن جنسیت سلولزی وضخامت بالا باعث عدم اتلاف انرژی گرمایی وسرمایی بوده َو همچنین باعث کاهش انعکاس صوت می شود و در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است به دلیل جنسیت فیبر بودن این محصول در مقابل رطوبت مقاومت زیادی نسبت به دیگر پوششها از خود نشان می دهد و در صورت ضربه دیدن به راحتی قابل ترمیم می باشد.

نحوه ی آماده سازی سوییتکس:

همانطور که مشخص است این پوشش برروی تمامی سطوح قابل اجرا می باشد ولی حائز اهمیت است که چون هر سطح از نظر ساختاری دارای صور گوناگونی می باشد باید قبل از اجرای اقدامات لازم را جهت آماده سازی سطح انجام داد از جمله می توان به سطوحی که نسبت به آب مقاوم نیستند را اشاره کرد که برای این قبیل سطوح قبل از انجام کار نیاز به اجرای پرایمر می باشد بعد از انجام اقدامات لازم جهت آماده سازی زیر کار نوبت به آماده کردن مواد با توجه به نوع زیر کار می باشد .

نحوه ی نگه داری مواد خمیر شده:

از آنجایی که زمان نگهداری مواد خمیر شده حداکثر ۴۸ ساعت می باشد در صورتی که بخواهیم مواد را به مدت ۷الی ۸ ساعت نگه داری کنیم برای جلوگیری از خشک شدن سطح مواد بهتر است با نایلون روی مواد خمیری را پوشاند .

نحوه اجرای سوییتکس:

برای استفاده بهینه از سوییتکس بهتر است مواد را با ضخامت مناسب برروی سطوح اجرا کرد برای این منظور توصیه می شود در هر متر مربع حدود ۳۳۰ گرم سوییتکس( خشک ) وبه ضخامت ۳ میلی متر اجرا شود

نحوه ی اجرای سوییتکس بر روی سطوح مختلف :

گچاین سطح جزء بهترین سطوح برای اجرای سوییتکس می باشد اگر گچ هیچ گونه ایرادی نداشته باشد نیازی به زیر سازی نداشته ولی در صورتی که گچ زردی وشوره داشته باشد برای برطف کردن زردی باید توسط رنگ روغنی سفید روی آن را پوشش داد و برای رفع شوره باید توسط دستمال شوره را تمییز کرد سپس سوییتکس را روی آن اجرا کرد .


گچ وخاکجهت اجرای پوش سلولزی بر روی گچ وخاک قبل از اجرا باید لبه ها و گوشه های پنجره ودربها را شمشه گیری کرد و سطح گچ وخاک باید سطحی صاف و عاری از خرابی باشد و مثل گچ باید زردی آن را پوشش داد .

کنیتکسکنیتکس در کل به دو دسته روغنی و آبی تقسیم می شود اگر سطح کنیتکس روغنی سالم باشد به راحتی سوییتکس بر روی آن اجرا می شود ولی چنانچه سطح آن زیاد ناهموار باشد روی آن را باید تراشید ولی بعد از تراشیدن باید سطح کار را خوب تمییز کرد.

کنیتکس پلاستیکابتدا باید سطح را به کلی تراشید و بعد از تراشیدن باید خوب محل را تمییز کرد ودر صورت نیاز باید توسط رنگ روغنی کل کار را پوشش داد .

سطوح چوبی ونئوپاناگر سطح عاری از هر نوع پوشش رنگی باشد باید با رنگ روغن مات پوشش داد .

نکته : برای آماده سازی مواد باید از آب کمتری استفاده کرد .

سطح شیشهاین سطح محدودیتی جهت اجرا نداشته اما در صورت آلوده بودن به دوده می بایستی توسط دستمال تمییز شود و مواد کمی سفت تر از حد معمول آماده شود .

 

READ MORE

کفپوش سه بعدی

تکنولوژی کفپوش سه بعدی روشی نوین برای تولید کف پوش های ساختمانی است. امکان انتخاب گستره وسیعی از رنگ ها، تصاویر و مواد در تولید آنها کف پوش های سه بعدی را بسیار شگفت انگیز و جذاب نموده و آینده ای بسیار روشن و امیدوار کننده را برای این تکنولوژی رقم خواهد زد. این کفپوش های زینتی تنها فقط یک تصویر یا یک شیء هنری در مقیاس بزرگ نیستند که صرفا تصویری را که ما در کف فضا می بینیم تغییر داده باشند. کفپوش سه بعدی از یک سو یک تصویر کامل به همراه تمام سایه ها و بافت های تشکیل دهنده آنست و از سوی دیگر بسیار زیبا و مستحکم می باشد به نحوی که هنگام راه رفتن بر روی کفپوش سه بعدی حسی منحصر به فرد از خلاقیت و زیبایی به انسان منتقل می شود.

مخترعین و توسعه دهندگان صنعت کفپوش سه بعدی به گسترش و جذابیت این محصول در آینده نه چندان دور بسیار امیدوار هستند. امروزه از این کفپوش ها در مراکز خرید، سالن های بزرگ، ساختمان های اداری، آپارتمان ها در پوشش و تزیین کف فضاهای مختلف استفاده می شود. حتی برخی از اشخاص و هنرمندان تلاش دارند با کشیدن تصاویر سه بعدی در کف فضاهای مختلف حس کفپوش های سه بعدی را منتقل کنند اما نکته بسیار مهم در تکنولوژی کفپوش سه بعدی استفاده از مواد مخصوص و با دوام است که با مرور زمان از بین نمیرود. بنابراین در این نوع از پوشش های کف تنها زیبایی مورد نظر نبوده و کیفیت و ماندگاری تصاویر نیز بسیار مهم است.

کفپوش سه بعدی از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده و خواص کفپوش های تزیینی سنگی را دارد به طوریکه این کف پوش در معرض عوامل محیطی، در فضای اطراف بوی ناخوشایند و مواد سمی و مضر ایجاد نمی کنند.

کفپوش سه بعدی مستحکم بوده و طول عمر بالایی دارد. در صورتی که این کفپوش های تزیینی توسط افراد حرفه ای نصب شوند مواد پر کننده و چسباننده آنها به کف برای مدت زمان زیادی دوام دارد. رنگ، براقی و صافی سطح کفپوش با مرور زمان از بین نمی رود و راه رفتن با کفش های پاشنه دار، وجود مبلمان سنگین و گرد و خاک باعث از بین رفتن کیفیت و ظاهر سه بعدی آن نمی گردد.

مراقبت از کفپوش سه بعدی بسیار آسان است. سطح خارجی مستحکم، صاف و بدون شیار و حفره آن از پوششی غیر قابل نفوذ در برابر گرد و غبار، آب و رطوبت و حتی مواد شیمیایی ایجاد نموده است. مواد پرکننده زیرین این کفپوش ها حتی در طولانی مدت نیز در برابر مواد شیمیایی ساینده و کلر مقاومت دارد. شستشو و نظافت کف فضاها بسیار آسان بوده و زمان زیادی نمی برد.

کفپوش سه بعدی ساختمان در چه فضاهایی قابل نصب است

استفاده از کفپوش سه بعدی در کنار کاغذ دیواری سه بعدی در سالهای اخیر رواج یافته است و اولین ساختمانهایی که از این تکنولوژی در پوشش کف استفاده نمودند هتلها و مراکز خرید بزرگ بودند. بسیاری به اشتباه این ذهنیت را دارند که از این نوع کفپوشها صرفا در کف سرویس های بهداشتی و حمام می توان استفاده کرد.

  • ساختمانهای عمومی و اداری
  • پله ها، راهروها و زمین های بازی
  • نمایشگاه خودرو، گاراژ و پارکینگ ها
  • مراکز خرید، مغازه ها، بوتیک ها
  • هتل ها
  • کافه ها و رستوران ها
  • آزمایشگاه ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز پزشکی
  • مدارس، کودکستان ها و نهادها
  • ویلاها و آپارتمان های مسکونی
  • سالن نمایش، تئاتر، گالری ها و موزه ها؛
  • استخر

در واقع کفپوش سه بعدی برای هر فضایی با هر کاربری ای مناسب و قابل استفاده است. امروزه از آنها نه تنها در مراکز خرید، هتل ها، سالن های ضیافت و رستورانها استفاده می شود بلکه حتی در ویلاها و  آپارتمان های نیز برای زیبا سازی فضا از کفپوش های سه بعدی استفاده می شود.

 

ساختار چند لایه ای کفپوش سه بعدی و شیوه های متنوع پوشش دکوراتیو کف فضاها، روشی نوین در لایه بندی و طراحی فضاهای مختلف فرودگاهها اعم از سالن های  انتظار و سرویسهای بهداشتی و لابی ها را ابداع نموده است. تنوع سبک و سمت و سوی طرح در این کفپوش های تزیینی این امکان را ایجاد می کند که طراحی های مدرن و کلاسیک براساس تصورات غیر طبیعی و سرکش طراحان و حتی صاحبان مکانها پیاده سازی شود.کفپوش سه بعدی به طرز شگفت انگیزی امکان بروز و اجرای خلاقیت های افراد را افزایش می دهد.

 

درج تصویر آرم و لوگو بر روی کف فضای یک شرکت توسط کفپوش سه بعدی بسیار جلب توجه می نماید خصوصا اینکه لوگوی مورد نظر قابلیت سه بعدی شدن را نیز داشته باشد در این صورت دیگر فقط تصویر لوگوی شرکت نیست بلکه به یک اثر خارق العاده هنری تیدیل می شود. همچنین این امکان شگفت انگیز وجود دارد تا تصاویر زیبا و با کیفیت خودتان را در کف فضای داخلی اداره یا منزل خود به صورت سه بعدی ایجاد نمایید.

در این نوع از پوشش های سه بعدی معمولا از تصاویر دیدنی برای پرینت استفاده می شود. این تصاویر در پرینتر های مخصوص در سایزهای متفاوت قابل چاپ هستند بنابراین در فضاهای با سایز های مختلف می توان الگوی مناسب را تهیه نمود.

۱yas.ir

READ MORE

۱۰ روش استفاده از روانشناسی رنگ

چنانچه که تصمیم به طراحی دکوراسیون خانه دارید ، به احتمال خیلی زیاد روش های مختلفی را پیش می گیرید. ممکن است اشیا و رنگ های ساده ای را انتخاب کنید یا از الگوها و زمینه های جذاب و عالی برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.با این حال ، رنگ ، عنصرِی قدرتمند در دکوراسیون داخلی است که می تواند بسیار الهام بخش آرام بخش باشد و برای فضایی ساده و معمولی حال وهوایی ویژه و جلوه ای جذاب ایجاد کند.به ویژه هنگامی که از رنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه استفاده می شود . روانشناسی رنگ ، روش بسیار خوبی برای ایجاد یک خانه سالم و زیباست . در اینجا۱۰ روش برای استفاده از روانشناسی رنگ در دکوراسیون خانه به شما معرفی می شود.

 

۱در آشپزخانه خود با کمک رنگ قرمز ایجاد اشتها کنید: نشان داده شده است که قرمز در اکثر افراد ایجاد اشتها می کند و این یکی ازمهم ترین دلایلی است که اغلب رستوران ها از رنگ قرمز در قسمت های زیادی از دکوراسیون خود استفاده می کنند.از این رو توصیه می کنیم برای افزایش اشتهای فرزندان واعضای خانواده خود از رنگ قرمز در درکوراسیون آشپزخانه تان استفاده کنید؛ این رنگ را می توانید مثلا با کرکره پنجره و کابینت های بژ هماهنگ سازید.

 

۲رنگ آمیزی سالن انتظار و ورودی خانه را به نحوی با رنگ آمیزی دکوراسیون خارجی و داخلی خانه هماهنگ کنید؛ یکی از بهترین راه ها برای اینکه به میهمانان شما احساس شگفتی دست دهد ، این است که برای رنگ دکوراسیون ورودی خانه خود ، رنگ اصلی دکوراسیون خارجی منزل را با رنگ اصلی دکوراسیون داخلیخانه خود بیامیزید یا مقداری از رنگ اصلی دکوراسیون خارجی خانه را در دکوراسیون ورودی تان قرار دهید، این کار می تواند تاثیر بسیار خوبی روی افراد در هنگام ورود داشته باشد.

 

۳– ایجاد توهم در فضا با رنگ های روشن : اگر می خواهید خانه شما از آنچه واقعا هست بزرگتر به نظر برسد توصیه می کنیم از رنگ های روشن و پرجنب و جوش مثل زرد و پوست تخم مرغی برای وسعت بخشیدن به فضای داخلی وخارجی خانه خود استفاده کنید. به عنوان یک هشدار، لازم است به شما بگوییم که در این مورد از رنگ سفید استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ هرچند که بر فضا می افزاید ، اما باز نمی تواند به اندازه رنگ های تینت (مایه های روشن از یک رنگ ) موثر واقع شود.

 

۴در زمستان خانه خود را با رنگ ها گرم کنید: با استفاده از رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود ، به خصوص در زمستان ، فضای خانه خود را گرم و صمیمی سازید و از میهمانان خود به گرمی استقبال کنید. اگر قصد فروش خانه تان را در زمستان دارید، حتما این نکته را مد نظر داشته باشید و به آن عمل کنید.

 

۵از رنگ های آرامش بخش برای فضاهای استراحت استفاده کنید: رنگ های خنک و ملایم برای فضاهایی مثل اتاق خواب می تواند جوی راحت و تسکین دهنده ایجاد کند. برای چنین فضاهایی از طیف های مختلف رنگ آبی ،سبز و حتی بنفش برای بهآرامش رسیدن خود استفاده کنید. اگر از این تکنیک استفاده می کنید بایدبدانید هرچه رنگ انتخابی شما تیره تر باشد تاثیرش واضح تر خواهد بود.

 

۶تاحد امکان سعی کنید به جای رنگ های ساده که اسم آنها تک کلمه ای است ،از رنگ های ترکیبی که اسمی دو قسمتی دارند و نوع آنها کاملا در اسمشان توصیف شده است ، استفاده کنید. در این صورت دکوراسیون خانه شما حرفه ای تر و منحصر به فرد به نظر خواهد رسید، برای مثال سبز جنگلی یا سفید پوست تخم مرغی

 

۷فضای خانه را در تابستان با کمک رنگهای سرد خنک سازید.: در امتداد خطوط همان رنگ های گرم در پاییز ، رنگ های سرد به ویژه آبی می تواند خانه شما را در تابستان باطراوت ،خنک و تمیز نشان دهد.اگر در تابستان قصد انجام پروژه نقاشی خانه خود را دارید حتما استفاده از رنگ های سرد را در نظرداشته باشید.

۸از رنگ هایی که از آنها خاطره دارید استفاده کنید: روان شناسان رنگ معتقدند که اگر افراد از رنگ هایی که آنها را یاد دوران کودکی شان می اندازد و از آنها خاطرات خوبی دارند در خانه به ویژه در آشپزخانه استفاده کنند، آن رنگ می تواند تداعی کننده خاطرات باشد و حال و هوا و احساسخوشایندی را برای آن فضا ایجاد کند. اگر نمی توانید رنگهای موجود در خانه ای را که در دوران کودکی خود را در آن سپری کرده اید به یاد آورید بدانید که ترکیب قرمز و زرد می تواند ترکیب خوبی برای آشپزخانه شما باشد.

 

۹با ترکیب حالات مختلف ،اتاق ورزشی جسور داشته باشید: اگرچه ممکن است رنگ
قرمز رنگی پرانرژی و مناسب برای اتاق ورزش به نظر برسد اما درواقع استفادهاز مقدار زیادی رنگ قرمز در اتاق ورزش می توان بیش ازحد فضا را گرم و آزاردهنده کند.توصیه می کنیم برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق ورزش ،از ترکیبیمتعادل مانند ترکیب زرد و آبی استفاده کنید. همچنین اگر تمایل به داشتن فضایی خنک و تسکین دهنده در اتاق ورزش دارید ترکیب سبز – آبی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

۱۰تمرکز در اتاق کار با رنگ سبز: رنگ سبز در دکوراسیون اتاق کار سبب میشود تمرکز شما بر کاری که انجام می دهید چندین برابر شود ودرنتیجه با سرعتبیشتری کار خود را به اتمام می رسانید و می توانید دقایق بیشتری را در کناراعضای خانواده خود سپری کنید. دیوارها را با سبز ملایم رنگ آمیزی کنید و رنگهای هماهنگ دیگری را نیز در درکوراسیون جای دهید. مراقب باشید که بااستفاده بیش ازحد از طیف های رنگ سبز،اتاق کار خود را به جنگل تبدیل نکیند.

READ MORE

آیا رنگ ها بر دکوراسیون داخلی تاثیر دارند؟

بررسی تاثیر رنگ های مختلف بر دکوراسیون داخلی منزل

آیا می توانید دنیای اطراف خود را بدون وجود هیچ گونه رنگی تصور کنید؟

روانشناسی رنگ ها یک شاخه نظری نیست که تنها به بخش آکادمیک محدود شود، بلکه گستره تحقیقات این حوزه در زندگی روزمره عموم مردم نمود پیدا می کند. روانشناسی رنگ ها در دنیای تجاری امروز حائز اهمیت است و می توان اظهار داشت که هر چیزی را که در اطراف خود می بینیم به گونه ای در ارتباط مستقیم با این علم است.

هر رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. محققان تاکنون نتوانسته اند یک سیستم منسجم جهانی که قادر به دسته بندی کلیه واکنش های افراد نسبت به رنگ های مختلف باشد را پایه ریزی نمایند و معتقدند که عکس العمل افراد به فاکتورهای متعددی نظیر فرهنگ، جنسیت، سن، موقعیت احساسی و ذهنی، تجربه های خاص فردی بستگی دارد. البته نوع و شدت این واکنش ها نیز منحصر به فرد است.

این امکان وجود دارد که با تغییر حالات درونی، ویژگی های فردی و سایر فاکتورهای آماری برخی احساسات فردی دستخوش دگرگونی قرار گیرد.
به عنوان مثال اگر کسی در اعماق اقیانوس ها گیر افتاده باشد و تا مرز غرق شدن پیش رفته باشد، به احتمال زیاد آبی به عنوان رنگ آرامبخشی برای او به شمار نمی رود. نگاهی به رنگ هایی که در زیر لیست کرده ایم بیندازید، چند ثانیه صبر کنید و با خود بیندیشید که هر کدام از آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند، بعد هم ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید واقعیت چیست. از سوی دیگر یک دختر خانم ۸ ساله از هر رنگی بجز صورتی ایراد می گیرد. حال اجازه دهید نگاهی به ۸ رنگ اصلی مداد رنگی داشته باشیم.

آبی

اکثریت قریب به اتفاق مردم موافقند که: “آبی بهترین رنگ” است. شاید به آن خاطر باشد که مشاهده این رنگ سبب ایجاد هورمون های شیمیایی خاصی در بدن می شود که آرامش را ارتقا می بخشند. آبی اصولاً با احساساتی نظیر: اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، آرامش، سکون و سکوت، و توجه و تمرکز همراه است. باید توجه داشت که برخی از ترکیبات رنگ آبی اثرات پویاتر و پرتحرک تری دارند و برخی از آنها سردتر و دور از دسترس می نمایند. در برخی پژوهش ها اثبات شده که آبی توانایی کارمندان و ورزشکاران را نیز افزایش می دهد.

زرد

زرد رنگ خوشحالی، شادی، خرسندی و سعادتمندی است. مردم اصولاً با مشاهده این رنگ اشتیاق، وجد و سرور، انرژی، خوش بینی، نیک اندیشی، و شور را تجربه می کنند. برخی از ترکیبات و سایه های زرد می توانند فرد را از نظر ذهنی تحریک کرده و خلاقیت او را افزایش دهند، اما از طرفی برخی از ترکیب های زرد نیز وجود دارند که ممکن است سبب ایجاد ترس، وحشت، اضطراب و نگرانی شوند.

نارنجی

نارنجی هم می تواند واکنش های جدی را برانگیزاند. افراد در برابر نارنجی دو واکنش نشان می دهند: یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. نارنجی اصولا با زرق و برق، اشتعال، توانایی، انرژی، گرما، و آسایش در ارتباط است.

قرمز

قرمز یکی از رنگ هایی است که اکثر افراد ارتباط قوی با آن برقرار می کنند و واکنش شدیدتری نسبت به آن نشان می دهند. احساساتی نظیر قدرت، رشادت، تخطی و هیجان به آن نسبت داده می شود. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد و تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیننده را به آن جلب نماید. چه علامت خطر، به هر حال قرمز آنجاست تا حواس شما را خود جلب کند و چشمانتان را خیره سازد.

بنفش

بنفش عموماً حد تعادلی میان انرژی و هیجان قرمز و آرامش و سکون آبی ایجاد می کند. گاهی برخی از سایه روشن های بنفش ذهن افراد را درگیر می کند و آنها را مضطرب کرده و از آنها افراد درون گرای افراطی می سازد و از اینرو به سوی کسب عرفان، معرفت، دانش پیش می روند.

قهوه ای

قهوه ای احساس سادگی، طبیعی بودن، ثبات، استحکام، استواری و پایداری را ایجاد می کند. مردم اصولا به رنگ قهوه ای اطمینان دارند و به آن اعتماد می کنند. در زندگی روزمره با رنگ های بسیار زیاد دیگری نیز برخورد می کنیم و این موارد تنها چند نمونه از رنگ های اصلی تر بودند. رنگ ها را می توان نسبت به میزان اشباع شدگی (به این معنا که یک رنگ تا چه اندازه تیره (پر رنگ) و یا روشن (کمرنگ) هستند) و همینطور شفافیت (به این معنا که چه مقدار مات و براق هستند) نیز به گروه های دیگری تقسیم کرد.

مشکی

مشکی یک رنگ کاملاً قدرتمند است و با خود سلطه طلبی و قدرتمندی ‌را به ذهن القا می کند. در برخی از فرهنگ ها این رنگ افراد را به یاد از دست دادن جان عزیزانشان می اندازد.

سبز

سبز بیشتر برای به تصویر کشیدن عناصر سمبولیک مورد استفاده قرار می گرد و بعد از آبی دومین رنگ پر طرفدار در میان عموم افراد است. سایه های طبیعی سبز حس تازگی، طراوت، نو شدن، تعادل، آرامش، و تسکین را به افراد القا می کند. ترکیب نادرست سبز ممکن است احساساتی نظیر بی حالی و ناخوشی، را در فرد ایجاد کند.
به طور کلی سبز معمولاً نماد مفاهیمی نظیر: صلح، افتخار آفرینی، خوش شانسی، و باروری و حاصلخیزی است.

 

انتخاب رنگی که میتوانید در منزل داشته باشید.

روانشناسی رنگ ها می تواند فاکتور مهمی هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی خانه ها به شمار رود. به عنوان مثال اگر قصد فروش خانه خود را دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای جذب مشتری بیشتری انجام دهید، رنگ کردن است. رنگ سفید یکی از گزینه هایی است که با انتخاب آن می توانید امید بیشتری به سریع فروختن خانه خود داشته باشید.

READ MORE

آشنایی با پوشش سلولزی یاس و معرفی ویژگی های آن

پوشش های سلولزی این قابلیت را دارند که هرشخص طرز فکر و سلیقه و حس خود را در آن اعمال کند و به این ترتیب خانه هر شخص بر اساس طرز فکر و اندیشه و سلیقه خود او طراحی و تزئین شود و دیگر نیازی به انتخاب الگو های از پیش تعیین شده نیست.
پوشش سلولزی طرحی نو در زیبا سازی سطوح داخلی اماکن است، کاغذ دیـواری وانواع رنگها مواد سنتی هستند که سالها قبل برای پوشش دادن دیوار و سقف از آنـها استفاده می شد، در پوشش های نسل قبل بر روی رنگ بندی امکان مانور کمتر بود و امکان افزودن نبوغ و خلاقیت بسیار کم بود برای مثال در کاغذ دیواری هر فرد ناچار به انتخاب طرع ها و مدل هایی می شد که کارخانه سازنده به بازار عرضه کرده بود.
همچنین در عرصه فعالیت های زیست محیطی که عصر آینده را عصر تکنولوژی های کنترل کننده و سازگار با محیط زیست می دانند، پوشش سلولزی عایقی بسیار مناسب در برابر گرمایی و سرمایی و همچنین سبک سازی سازه ها را سبب میشود و در بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسزایی دارد.
از مهمترین خواص پوشش های سلولزی این است که با استفاده از ایـن محصول مـی توان مراحـل گچ کاری، سفیدکاری، بتونه کاری و نقاشی را از مراحل نازک کاری را حذف نمودکه بدین طریق می توان تأثیر بسزایی در تقلیل هزینه ها و بالا بردن سرعت انجام کار داشت.
این پوشش به علت بافت الیاف گونه، عایـق بسیارمنـاسبی جهت حفظ گرمای محیط می باشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد.
این پوشش به دلیل طیف بالای رنگی باعث بوجود آمدن محیطی پرنشاط، شاداب و همراه با آرامش در فضاهای داخلی می شود.
در این محصول هیچ گونه مواد و حلال شیمیایی بکار نمی رود و تنها حلال آن آب می باشد که این امر موجب جلوگیری از حساسیت در مقابل بو و مواد فرار می شود.
پوشش سلولزی بر خلاف رنگ و کاغذ دیـواری، از خاصیت ارتجاعی برخوردار است که این امـر پوشش را در برابر ضربه مقاوم می سازد و استحکام لازمه را به آن می بخشد که باعث عدم حشره زدگی و ساخت لانه برای حشرات در سطح دیوار می شود.
وزن این پوشش در هر متر مربع حدود ۴۰۰ الی ۷۰۰ گرم می باشد که درمقایسه با وزن گچ و بتونه و رنگ که در هر متر مربع حدود ۱۷ الی ۲۴ کیلوگرم می باشد بسیار سبکتر بوده و این امـر موجب کاهش وزن مرده ساختمان می شود.
این پوشش رطوبت را جذب می کند و باعث تعدیل آن می شود و رطوبت جذب شده را در شرایط معکوس جوی به محیط باز می گرداند.

READ MORE

آشنایی با انواع دیوار پوش یاس

از اول روزی که بشر به ساخت سرپناه برای خود پرداخت ، به این موضوع اندیشید که چگونه فضای زندگی خود و به خصوص دیوارها را تزیین نماید که نتیجه آن به ابداع دیوارپوشهای متفاوت گردید.
دیوارپوش ها را می توان به طور کلی به دو دسته دیوار پوش خارجی یاس و دیوار پوش داخلی یاس تقسیم بندی کرد.

دیوار پوش های خارجی
این نوع دیوار پوش یاس باید از لحاظ پایداری بسیار مقاوم بوده و در برابر عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی و سایش مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از این دسته دیوارپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
آجر، سیمان ، سنگ ، شیشه ، ورق های کامپوزیت و …
در استفاده از یاس خارجی علاوه بر مقاومت باید جنبه زیبایی را نیز در نظر گرفت که امروزه با تلفیق این دیوارپوش ها طرح های زیبایی به دست می آید.

دیوار پوش های داخلی
در این قسمت به این علت که عوامل فرساینده کمتری وجود دارند و نیز سلایق بیشتری حکمفرماست ، شاهد تنوع فراوانی می باشیم که این تنوع رقابتی سخت بین تولید کنندگان و طراحان ایجاد کرده که تولیدات آن ها باعث به وجود آمدن مواد و متریال خاص و جدید می گردد. از دیوار پوش یاس داخلی متداول به موارد زیر می توان اشاره نمود :

رنگ :
این متریال دارای قدمتی بسیار بوده و تقریباً مکمل گچ می باشد. از ویژگی های رنگ می توان به سهولت در اجرا ، قیمت مناسب ، تنوع بسیار بالا ، مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار و… اشاره نمود ولی دارای نقاط ضعفی چون عایق نبودن در برابر صوت و دما و عدم مقاومت در برابر ضربه می باشد. رنگ ها به دو دسته پلاستیک و روغنی تقسیم بندی می شوند.

رنگ های پلاستیک :
بر پایه حلال آب ساخته ساخته می شوند و به مراتب ارزان تراز رنگ های روغنی بوده و راحت تر نیز قابل اجرا می باشند. ولی در برابر رطوبت مقاومت کمتری داشته و نظافت آن مشکل می باشد از اینرو بیشتر در سقف ها اجرا می گردد.

رنگ های روغنی :
حلال این نوع رنگ ها تینر می باشد به همین دلیل بر برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم بوده و عمر بیشتری نسبت به رنگ های پلاستیک دارند. البته بوی تینر باعث ناراحتی افراد می گردد که برای رفع این مشکل امروزه رنگ های مولتی کالر استفاده می کنند که دیگر از حلال تینر استفاده نمی شود ولی مزایای هر دو گروه رنگی را دارد.

دیوار پوش های چوبی :
استفاده از چوب به عنوان دیوار پوش قدمتی به اندازه ساخت اولین کلبه های چوبی دارد. چوب به خاطر طرح و نقش و رنگ خاص خود آرامش و امنیت خاصی به فضا می بخشد.
ولی امروزه به علت گران بودن قیمت و نیز محافظت از محیط زیست از چوبهای مصنوعی مانند MDF , HDF و… ویا دیوار پوش های P.V.C با روکش های طبیعی یا مصنوعی بسیار استفاده می شود. این نوع دیوارپوش ها عایق صوت و دما بوده و در برابر ضربه مقاوم و نیز به راحتی و بدون نیاز به زیرسازی اساسی قابل نصب و اجرا می باشد.

دیوار پوش های سنگی :
از دیوارپوش های پر مصرف در صنعت ساختمان بوده و به علت تنوع در طرح و رنگ و نوع بافت خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در فضاهای داخلی معمولاً از سنگ های با ضخامت کم با تنوع بیشتر مانند سنگ های آنتیک ، الماس تراشه، اسید شور و … استفاده می شود.

(دیوارپوش های سلولزی): دیوار پوش یاس
این نوع دیوارپوش به صورت گسترده با نامهای تجاری متفاوت در بازار موجود بوده و تقریباً در اکثر فضاها از آن استفاده می گردد.اساس آنها تشکیل شده از الیاف مصنوعی – سلولز – رزین های ساختمانی و پیگمنت های مقاوم می باشد. از ویژگی های آن می توان به پوشانندگی سریع و کامل ، تنوع در طرح و رنگ و عایق و صوت حرارت و … اشاره کرد.

کاغذ دیواری :
کاغذ دیواری به عنوان یکی از مصالح تزئینی داخلی ساختمان از مدتها قبل مورد استفاده بوده است و هم اکنون نیز در بسیاری از موارد به مصرف می‌رسد. کاغذ دیواری علاوه بر طرحهای سنتی در طرحهای چوب، پارچه، سنگ، آجر و نقشهای دیوار نما نیز تهیه می‌شود. بسیاری از کاغذ دیواریها با یک لایه چسب آغشته می‌شوند و آماده برای نصب هستند، کافی است قبل از چسباندن کاغذها را خیس کنند. کاغذ دیواری با کیفیتهای گوناگون در درجه‌های مختلف تولید می‌شود و بعضی انواع آن قابل تمیز کردن است.

READ MORE

استفاده ی بهینه از فضای خانه

۱- استفاده از فضای زیر پله

در خانه های نسبتا بزرگ و دوبلکس فضای زیر پله معمولا نادیده گرفته می شود..و همین خالی بودن این نقطه تا حدی از زیبایی دکوراسیون می کاهد. آنچه که اینجا میخوام باهاتون در میان بگذارم این است که  هیچ بخشی از خانه بلا استفاده نیست و هر بخشی میتونه کارایی جالب توجه خودش رو داشته باشه مثل زیر پله، انباری یا حتی فضای پشت تلویزیون…

پیشنهاد ما این است که می توانید از فضای زیر پله ها ، به عنوان کتابخانه استفاده نموده و کتابهایتان را در آن جا بگنجانید. ایجاد کتابخانه در آن مکان ، علاوه بر خلاقانه بودن ، سبب جذابیت راه پله خواهد شد.

 

micro-loft-maximizes-425sqft-space-modern-makeover-1-kaidan-dansu (1)

57

 

Smart-storage-shelf-in-white-and-red

under-basement-stairs-reading-corner-kids

READ MORE

YOUR SHOPPING BAG